Przede wszystkim szukaj firmy informatycznej, która obsługuje podobne podmioty. Ten pozornie mało znaczący szczegół może zaważyć na komforcie współpracy.
Firma IT bez doświadczenia w obsłudze dużych przedsiębiorstw może mieć trudności z wdrożeniem odpowiednich procedur. Prędzej czy później boleśnie dadzą o sobie znać również braki kadrowe i sprzętowe, gdy np. zorganizujesz konferencję w innym mieście i będziesz potrzebować obsługi technicznej. Jeżeli podlegasz pod podmiot zagraniczny – dowiedz się, czy pracownicy Twojego dostawcy mają odpowiednie kompetencje językowe.
Wydłużanie czasów reakcji to najprostszy sposób na obniżenie ceny.
Może się to wydawać niegroźne, ale w przypadku awarii komputera, na którym znajdują się kluczowe dane, niesie poważne konsekwencje dla firmy. Niesprawny komputer księgowej, lub osoby, która wysyła ofertę na przetarg może skomplikować działanie firmy, mimo, że na co dzień stanowiska te nie są kluczowe, a przerwa w ich pracy nie jest traktowana w umowie jako awaria krytyczna. Z tego względu warto współpracować z elastycznym partnerem, który sprawnie wesprze Cię w takich sytuacjach.
Jak się upewnić, że firma informatyczna faktycznie świadczy usługi na satysfakcjonującym poziomie?
Dowiedz się, jak firma informatyczna komunikuje się z klientem, czy wykorzystuje system zarządzania zgłoszeniami, czy możesz na bieżąco śledzić postęp realizacji zgłoszeń, czy jesteś informowany o statusie zgłoszenia.
Dobra komunikacja pozwoli Twoim pracownikom efektywnie zarządzać czasem pracy, nawet podczas awarii. Pamiętaj, że firmy informatyczne ukierunkowane na wysoką jakość usług stale badają satysfakcję klienta i szybko reagują na wszelkie wskazówki!
Oczekuj więcej niż backupy.
Firmy informatyczne zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo systemów informatycznych swoich klientów – stosują rozmaite zabezpieczenia, tworzą backupy, przeprowadzają audyty, równocześnie nieraz zapominając o najbardziej prozaicznych kwestiach. Bardzo istotnym elementem ochrony danych jest prawidłowa identyfikacja serwisantów (ubrania firmowe, identyfikatory). Musisz mieć pewność, że do firmy nie wejdzie nikt z zewnątrz.
Ważne, żeby firma informatyczna była partnerem w biznesie, a nie wyłącznie wykonawcą poleceń.
Jeżeli będziesz sam podejmować wszystkie decyzje związane z zarządzaniem i rozwojem infrastruktury informatycznej, pojawi się ryzyko błędu wynikającego z braku dostatecznej wiedzy, doświadczenia oraz znajomości nowoczesnych i najbardziej wydajnych rozwiązań.
Zapytaj, czy firma informatyczna ma wyspecjalizowanych partnerów, którzy wspierają bardziej zaawansowane działania.
Na koniec zastanów się, czy potrzebujesz firmy informatycznej, która będzie po prostu sprawnie obsługiwać zgłoszenia pracowników, czy stawiasz na kompleksowy rozwój swojej infrastruktury informatycznej.
Musisz zdać sobie sprawę, że pracując na przestarzałych systemach tracisz na konkurencyjności wskutek większej liczby awarii, przestojów, braku szybkiego dostępu do danych i słabej obsługi klienta.