logo bez tłalogo bez tłalogo bez tłalogo bez tła
  • O nas
  • Oferta
      • dot
        Obsługa informatyczna
        Helpdesk, administracja serwerami, zarządzanie siecią
      • dot
        Rozwój infrastruktury IT
        Budowa, modernizacja i rozwój infrastruktury
      • dot
        Outsourcing IT
        Outsourcing usług IT oraz outsourcing specjalistów IT
      • dot
        Doradztwo IT
        Wsparcie w zakresie innowacji i rozwoju infrastruktury IT
      • dot
        Cloud Computing
        Usługi w chmurze dla biznesu
      • dot
        Audyty IT
        Opracowujemy politykę bezpieczeństwa
  • Kariera
  • Blog
  • Kontakt
✕

Jak chronić się przed spamem i co to jest spoofing

Jak chronić się przed spamem i co to jest spoofing – czyli wszystko o wykorzystywaniu służbowego adresu e-mail w Internecie.
73% respondentów badania przeprowadzonego przez Deloitte podało brak świadomości zasad bezpieczeństwa wśród własnych pracowników jako jedno z trzech najważniejszych zagrożeń dla firmowych danych. Jednym z najbardziej popularnych błędów jest nierozważne udostępnianie służbowego adresu e-mail w Internecie. Czym to grozi?
 
wewnętrzne zagrożenia IT

Wszystko zależy do podmiotu, który gromadzi te dane - czy odpowiednio je chroni, czy łatwo można mu je ukraść, czy może je... sprzedaje spamerom. Napływ SPAMu do skrzynki jest najbardziej prawdopodobną i mocno uciążliwą konsekwencją podawania swojego e-maila w Internecie. Irytujący SPAM nie tylko wydłuża czas na sprawdzenie poczty i może być przyczyną omyłkowego usunięcia lub przeoczenia pożądanej wiadomości, ale także może okazać się próbą oszustwa.  Rozsyłanie SPAMu to pierwszy etap działalności cyberprzestępców, którzy w ten sposób próbują wyłudzać dane (phishing) lub instalować złośliwe oprogramowanie (malware). Część przestępców natomiast łączy obie te metody sięgając po spoofing i w ten sposób pozyskuje newralgiczne informacje.

Spoofing najchętniej wybieraną metodą cyberataku

Spoofing jest uważany za dość prymitywną metodę cyberataku. Jednak z uwagi na coraz lepsze zabezpieczenia systemów informatycznych najsłabszym ogniwem organizacji stał się czynnik ludzki, stąd popularność ataków tego typu.

Schemat działania jest trywialny. Hakerzy odwzorowują dane nagłówkowe czyli nazwę i adres e-mail nadawcy tak, by być wiarygodnym dla użytkownika. W treści maila zaszyty jest link kierujący na stronę zachęcającą do podawania wrażliwych danych: haseł, danych osobowych czy nr karty kredytowej.  Pod linkiem dodatkowo  możemy nieświadomie pobrać złośliwe oprogramowanie.

Oszuści internetowi podszywają się pod kogoś zaufanego, więc taką wiadomość można otrzymać z konta firmowego, a nawet od samego siebie! Malware ukryty w linku może z kolei dalej podszywać się pod nasz komputer w komunikacji z siecią. Oznacza to, że sami możemy w imieniu cyberprzestępców rozsyłać fałszywe wiadomości z firmowej domeny do innych pracowników.

Jak rozpoznać spoofing?

Aby rozpoznać spoofing mailowy trzeba zachować czujność. Każda nietypowa  wiadomość i prośba o podanie poufnych danych, haseł, loginów itp. może być próbą spoofingu. W takim wypadku należy sprawdzić dokładny adres, z którego przyszła wiadomość oraz link. Jeżeli adres e-mail lub strony docelowej wydaje się podejrzany, lepiej taką wiadomość zignorować. Nie należy również otwierać podejrzanych załączników.

Pamiętajmy, że rzetelni partnerzy nie mają w zwyczaju prosić o podawanie poufnych danych, a zwłaszcza o przesyłanie ich e-mailem.

Jak się chronić?
  1. Podawaj adres e-mail jedynie na zaufanych stronach, wiarygodnym partnerom.
  2. Nie rejestruj się przy użyciu firmowego adresu w niesprawdzonych serwisach.
  3. Przed podaniem adresu zawsze sprawdź regulamin świadczenia usług i przetwarzania danych.
  4. Upewnij się, że Twoje dane nie będą odsprzedawane, a baza danych odpowiednio zabezpieczona.
  5. Sprawdzaj adresy e-mailowe, z jakich przychodzą wiadomości oraz nie otwieraj podejrzanych linków i załączników.
  6. Reaguj na SPAM, zażądaj usunięcia adresu z podejrzanych baz.

Related posts

5 marca 2021

Trendy bezpieczeństwa


Read more
16 marca 2020

Case study


Read more
11 marca 2020

Zawirusowanie komputera


Read more
18 lutego 2020

Telepraca


Read more
22 stycznia 2020

Internet rzeczy


Read more
6 sierpnia 2019

Systemy UEBA


Read more

Masz pytania?


Jak chronić się przed spamem

OFERTA

  • Obsługa informatyczna firm
  • Outsourcing IT dla firm
  • Cyberbezpieczeństwo i ochrona zasobów
  • Cloud computing- usługi w chmurze
  • Doradztwo IT
  • Rozwój infrastruktury IT

Zadzwoń 61 668 27 49


linia

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Blog firmowy
  • Kariera - dołącz do nas
  • O nas - poznaj nas
  • Polityka prywatności

Znajdź nas!


linia

KONTAKT

ul. Krzemowa 1, YouNick Technology Park
Złotniki, 62-002 Suchy Las
tel. 61 668 27 49, tel. kom. 737 395 903
sekretariat@itcompany.pl
Godziny pracy biura: 8:30 - 16:30

Znajdź nas!

Helpdesk

Prosimy pobrać poniższe oprogramowanie, które umożliwi nam nawiązanie połączenia z Państwa komputerem i szybkie rozwiązanie problemów.

Usługa zdalnej pomocy technicznej jest dostępna wyłącznie dla klientów IT Company.

Jesteś zainteresowany usługą? Skontaktuj się z nami!

Pobierz program

© 2022 IT Company sp. z o. o. All Rights Reserved.