Jak dobrze wybrać
firmę informatyczną

Wybór firmy informatycznej to kluczowa kwestia dla sprawnego działania i bezpieczeństwa firmy. Jeżeli porównując otrzymane oferty, kierujesz się przede wszystkim ceną, przeczytaj ten tekst.

Doradzimy Ci, na co zwrócić uwagę, by dokonać właściwego wyboru.

Szukaj podobnych

 

Przede wszystkim szukaj firmy, która obsługuje podobne podmioty. Ten pozornie mało znaczący szczegół może zaważyć na komforcie współpracy.

Firma IT bez doświadczenia w obsłudze dużych przedsiębiorstw może mieć trudności z wdrożeniem odpowiednich procedur. Prędzej czy później boleśnie dadzą o sobie znać również braki kadrowe i sprzętowe, gdy np. zorganizujesz konferencję w innym mieście i będziesz potrzebować obsługi technicznej. Jeżeli podlegasz pod podmiot zagraniczny – dowiedz się, czy pracownicy Twojego dostawcy mają odpowiednie kompetencje językowe.

Sprawdź czasy reakcji

 

Wydłużanie czasów reakcji to najprostszy sposób na obniżenie ceny.

Może się to wydawać niegroźne, ale w przypadku awarii komputera, na którym znajdują się kluczowe w danym momencie dane, niesie poważne konsekwencje dla firmy. Niesprawny komputer księgowej, lub osoby, która wysyła ofertę na przetarg może skomplikować działanie firmy, mimo, że na co dzień stanowiska te nie są kluczowe, a przerwa w ich pracy nie jest traktowana w umowie jako awaria krytyczna. Z tego względu warto współpracować z elastycznym partnerem, który sprawnie wesprze firmę w takich sytuacjach.

Wysoka jakość usług to podstawa

 

Jak się upewnić, że firma informatyczna faktycznie świadczy usługi na satysfakcjonującym poziomie? 

Na początek upewnij się, jak jest wykorzystywany czas serwisanta. Czy rozwiązując problemy w Twojej firmie odbiera kilkanaście telefonów od innych klientów? Jeżeli tak, musisz liczyć się z wydłużonym czasem naprawy.

Dowiedz się, jak firma informatyczna komunikuje się z klientem, czy wykorzystuje system zarządzania zgłoszeniami, czy możesz na bieżąco śledzić postęp realizacji zgłoszeń, czy jesteś informowany o statusie zgłoszenia.

Dobra komunikacja pozwoli Twoim pracownikom efektywnie zarządzać czasem pracy, nawet podczas awarii. Pamiętaj, że firmy ukierunkowane na wysoką jakość usług stale badają satysfakcję klienta i szybko reagują na wszelkie wskazówki!

Zadbaj o bezpieczeństwo

 

Oczekuj więcej niż backupy.

Firmy informatyczne zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo systemów informatycznych swoich klientów – stosują rozmaite zabezpieczenia, tworzą backupy, przeprowadzają audyty, równocześnie nieraz zapominając o najbardziej prozaicznych kwestiach. Bardzo istotnym elementem ochrony danych jest prawidłowa identyfikacja serwisantów (ubrania firmowe, identyfikatory). Musisz mieć pewność, że do firmy nie wejdzie nikt z zewnątrz.

Współpracuj z solidnym partnerem

 

Ważne, żeby dostawca usług informatycznych był partnerem w biznesie, a nie wyłącznie wykonawcą poleceń.

Jeżeli będziesz sam podejmować wszystkie decyzje związane z zarządzaniem i rozwojem infrastruktury informatycznej, pojawi się ryzyko błędu wynikającego z braku dostatecznej wiedzy, doświadczenia oraz znajomości nowoczesnych i najbardziej wydajnych rozwiązań.

Zapytaj, czy firma informatyczna ma wyspecjalizowanych partnerów, którzy wspierają bardziej zaawansowane działania.

Nadążąj za konkurencją

 

Na koniec zastanów się, czy potrzebujesz firmy informatycznej, która będzie po prostu sprawnie obsługiwać zgłoszenia pracowników, czy stawiasz na kompleksowy rozwój swojej infrastruktury informatycznej.

Musisz zdać sobie sprawę, że pracując na przestarzałych systemach tracisz na konkurencyjności wskutek większej liczby awarii, przestojów, braku szybkiego dostępu do danych i słabej obsługi klienta.